Totaal beursconcept voor Life Technologies

Hoe maken we indruk op een vakbeurs met meer dan honderd mede-exposanten? Die vraag kregen we van onze opdrachtgever Life Technologies, die in juni 2014 deelnam aan de beurs van de European Society of Human Genetics (ESHG 2014) in Milaan. Ons antwoord was een totaalconcept met als thema ‘The flavours of science’.

iPad App

Ons voorstel was om niet alleen het ontwerp van de beursstand, maar ook de communicatie eromheen aan één thema te verbinden. Dat werd ‘The flavours of science’. Dit thema is niet alleen een toespeling op Italië als land van de smaak, maar ook een metafoor voor wat Life Technologies allemaal te bieden heeft. We gebruikten het concept ook als basis voor een speciale actie: een door ons ontwikkelde iPad app.

Op een ludieke manier leerden de bezoekers de producten van Life Technologies beter kennen en het leverde tegelijkertijd een waardevol bestand met contactgegevens op.

Creatief omgaan met ruimte

De ruimte die Life Technologies kreeg toebedeeld, was gebonden aan restricties. Zo mocht de achterwand slechts een beperkte hoogte hebben. Als oplossing hingen we boven de stand een verlichte kubus van 3 x 3 meter en dat zorgde een uitstekende zichtbaarheid.

Een andere vondst was het gebruik van een ronde tafel om de apparatuur van Life Technologies te tonen. Zo kreeg alles evenveel aandacht van de bezoekers.

Voor herhaling vatbaar

Zowel de bezoekers als onze opdrachtgevers gaven aan dat de stand van Life Technologies de meest spraakmakende van de beurs was. Het iPad-spel beviel zo goed dat Life Technologies het ook op andere evenementen gaat inzetten.


Ideeën delen

Heb je ideeën voor jouw event, congres, beurs, vergaderzaal of webcast...of juist niet? We denken graag met je mee. Leuk juist, het geeft ons energie.

Ja, dat wil ik