Campagne’ Laat je auto niet Hacken’ met John van den Heuvel

Het ‘hacken’ van auto’s is een groeiende vorm van georganiseerde misdaad. Gelukkig is deze methode van autodiefstal tegen te gaan door je auto te beschermen. AVEQ ontwikkelde in opdracht van VbV een bewustmakingscampagne. Boegbeeld was John van den Heuvel, die ook bij RTL Boulevard aandacht aan de campagne besteedde. Het werd een groot succes.

Website met hack-check

Voor de campagne ontwikkelden we de website laatjeautoniethacken.nl. Hier kunnen autobezitters met testen of hun specifieke model  hackgevoelig is en zo ja, daar direct actie op ondernemen. We verzorgden zowel de vormgeving als de benodigde techniek voor de  hack-check.

Viral en outdoorcampagne

Daarnaast produceerden we een filmpje met John van den Heuvel, die zelf het slachtoffer wordt van hackers. Tot slot werden ook billboards langs de snelwegen ingezet om automobilisten naar de website te trekken.

Succes

De campagne behaalde een resultaat dat ruim boven de verwachting lag. De hack-check bleek een grote publiekstrekker.

Ideeën delen

Heb je ideeën voor jouw event, congres, beurs, vergaderzaal of webcast...of juist niet? We denken graag met je mee. Leuk juist, het geeft ons energie.

Ja, dat wil ik